Marco is een groothandel gespecialiseerd in attenties voor geboorte, doop, communie, lentefeest en huwelijk, seizoengebonden collecties en (geschenk)verpakkingen. Met een uitgebreid assortiment aan concurrentiële prijzen, richt Marco zich uitsluitend naar groot- en kleinhandel.
In 1978 richtte Marc De Smet, voormalig vertegenwoordiger in de chocoladebranche, samen met zijn echtgenote Martha Bracke, een kleine zelfstandige zaak op. In de zoektocht naar een toepasselijke naam voor zijn beloftevol bedrijf, dat zich vooral richt op de verkoop van doopartikelen, lag het voor de hand dat Marc een Italiaanse naam zou kiezen daar de roots van doopsuiker en trouwbedankjes in Italië ligt. Al snel was Marco geboren…
De jongste zoon, Luc, voelt al snel de kriebels om zijn ouders bij te staan. Hij treedt in dienst in december 1979.
Om aan het groeiende marktaandeel te kunnen voldoen, besluit Leen Verkest, echtgenote van Luc , mee in het Marco-team te stappen.
In augustus 1989 wordt nabij de afrit UZ Gent de eerste steen gelegd van wat het huidige bedrijfsgebouw werd. Om aan de vraag van de klanten te voldoen, wordt er naast de gebruikelijke burelen en magazijnen, een ruimte ingericht als showroom.
De infrastructuur van Marco is te klein en krijgt een eerste uitbreiding. Zowel het magazijn als de showroom worden een stuk ruimer en verdubbelen in oppervlakte; wat naar de klanten toe een enorme vooruitgang van de dienstverlening met zich mee brengt.
De eerste catalogus wordt gerealiseerd en blijkt een groot succes.
Na 25 jaar ijverig werken is Marco uitgegroeid tot een bedrijf met 14 medewerkers en wordt het terug tijd voor een uitbreiding. Het magazijn krijgt een oppervlakte van 4500m².
Wegens de snelle evolutie in trends is Marco genoodzaakt de bestaande infrastructuur terug aan te passen. De bovenverdieping wordt volledig heringericht zodat het creatieve team zich optimaal kan richten tot het up-to-date houden van de collecties. Karen, de oudste dochter van Luc en Leen, stapt mee in het Marco-team.
Ellen, de 2e dochter van Luc en Leen, voegt zich ook toe tot het Marco-team.
Marco bestaat 30 jaar. Door de opkomende populariteit van ‘Internet’ gaat Marco online met zijn eigen website. Marco streeft ernaar nog meer tijd te investeren in het creëren en realiseren van eigen ontwerpen.
M Design wordt gelanceerd, een eigen merk met unieke ontwerpen voor doop-, communie- en huwelijksbedankjes. Een eigen lijn waardoor Marco zich kan differentiëren in deze specifieke sector. Om de service naar onze klanten te blijven verbeteren wordt de webshop van Marco gelanceerd. Alle collecties voor doop, communie en huwelijk zijn nu beschikbaar online.
Onze nieuwe website gaat online en is nu ook raadpleegbaar via smartphone en tablet. We bereiden de online bestelmogelijkheden verder uit met de komst van de online bestelcatalogen. Alle seizoensartikelen zijn nu ook online bestelbaar. Een echte meerwaarde voor onze klanten.
Marco bestaat 40 jaar en blijft groeien. Een nieuwe website met geïntegreerde webshop wordt gelanceerd om onze klanten nog beter te kunnen dienen. Toekomstgericht streeft Marco ernaar verder te investeren in het creëren en realiseren van eigen ontwerpen met totaalconcepten, steeds concurrentiële prijzen aan te bieden en een goede en vriendelijke service te bieden. Met deze vooruitzichten blijft Marco een gevestigde waarde op de markt. Luc en Leen zijn dan ook terecht fier op hun zaak.